1: kom and the typewriter: demi suatu cerita

23.12.10

demi suatu cerita

anda syg ibu anda?bapa? akak?adik?abg?
cube renung sebentar...prnhkh kamu trpikir klu slh seorg drpd ahli keluarga kamu....
diambil nyawanye...
didepan kamu......
dgn penuh tragis...
anda sedang membawa sebekas kerang bakar yg dibeli dr pasar malam..
dan kerang makan kegemaran ibu kamu itu telah dipesan oleh ibu..
ketika anda melangkah membawa bungkusan kerang bakar itu, anda melihat
ibu trgocoh2 mengahayun tgn smbil mmgang hnset kamu...
"Lina~ lina~~"
kamu pun brlari same...mungkin ade prkare yg ibu trgocoh2kan..
blum smpt kamu menyambung langkah..sebuah van dtg dr arah kanan..
terus merempuh ibu kamu....trcampak  dan trperosok dibwh van itu...
kamu trgamam..terkedu..
kerang bakar trlepas dr tangan..
brtaburan kerang2 itu diatas jalan..
dikutip beberape biji kerang itu, kamu brjalan sayu ke arah ibu..
kepale ibu brdarah...nafasnye sayu..
dan lantas kamu pangku..
kenape ibu..kenape jd mcm ni...
ibu tidak brkate ape..hanya airmata menitik..brcampur darah yg mengalir di dahi..
tgnnye masih kuat menggenggam hnset kamu...
"ibu...jgn pergi..ibu..jgn mati dulu.."
dan lantas kamu ambil hnset itu..
smbil melihat "20 missed call(s)" dan "1 message recieved"...
terkedu...trgamam...
sambil membace..
"maafkn abg, abg trpkse pergi..abg xrs kite ade jodoh brsama..."
...
ibu pergi hanya utk mympaikn pmrgian org lain..
...
...
...
...
perlukah smpai begini bru kamu sedar kewujudan org yg trsayang disekelilingi kamu..
perlukah darah menitis utk tnjukkan kasih dan syg kamu?
apepun..
kewujudan kite pd ms ni blum mnjamin dpt memandirikan kehidupan org lain..
berase brtuahlah dan itu yg trbaik..hargai kewujudan org lain...
baik keluarga, bestfren, sepupu, member sekelas....hargailah..
nescaye kewujudan anda lebih brharga..itulah yg dikatakan pengHARGAan..

3 comments:

slippa_jep0n said...

oi takleh byg oi...ako mintk2 biarla ako yg pegi dlu dr sume org yg ako syg....eventhough i usually would hardly show how i feels towards my love ones....but im damn sure only God knows whats deeep inside me...

kamarukom said...

yeah...Allah knows evrything...
dah2..xde sape pun yg prgi dlu dlm kes ni..cite rekaan je utk menyedarkn diri sndri n org lain hehe

Dilla Nur said...

semuanya hanya pinjaman, sampai masa Allah akan amek jgk...x kira masa...ble da tjadi kt kte, brula kte sedar...hmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...